Monday 5 October 2020

Konklusion


´´Konklusion´´

Jeg fik til opgave, at arbejde på et boligparcel, som skulle være Familien Jensens drømmehus. Den stillede opgave er nu blevet løst. Familien ønskede en bolig på 140 kvadratmeter, som skulle bestå af følgende: 
2 børneværelser1 SoveværelseKøkken/spisepladsOpholdsstue, Bryggers med plads til at tørre tøjBadeværelseGæste wc. 

Jeg har arbejdet med plantegning, snittegning, situationsplan, facade og min rapport. 
I dette projekt har jeg lært en masse om hvordan man bygger et hus ud fra den givne information, der passer til familien Jensens behov og visse krav skal udføres for at gøre dette projekt vellykket.

Familien Jensen har fået sit drømme hus, men er det så et drømmehus? For dem er det et drømmehus, men personligt har jeg andre drømme for mit eget hus. Højden, værelser og sted havde jeg nok valg anderledes, men det fordi vi alle har forskellige drømme. 

Tegningerne har været meget lærerige for mig. Det har givet mig en masse muligheder for at forny mig på det tekniske design. Det har taget mig rigtig lang tid til at få de rigtige måle af yder- og indervæggene. Det er meget vigtigt, at målerne er præcis ellers kan det ramme en selv senere hen i projektet.

Igennem hele projektet har jeg lært en masse værktøjer med at arbejde på, i AutoCAD. Opgaven var god til, at lære hvordan man bruger de ting, som allerede findes i forvejen. For eksempel, har jeg brugt de metoder vi fik lært helt fra starten, som har gjort jeg har kunne bruge det helt på egen hånd.

Projektet har samtidig bragt en masse følelser frem, da det ikke altid har været let, og ofte har man været helt opgivende. Dog har det været en stor sejr, når man har fundet forskellige løsninger, og til sidst set opgaverne løst foran en selv. 








No comments:

Post a Comment

Projekt Revit: Billeder af hus

  Revit: Billeder af forskellige dele af huset.  Her deler jeg nogle før og efter billeder.  Før: Efter: ___________________________________...