Friday 18 September 2020

gennemgang af min plantegning

  Velkommen, 


                                                  ´´gennemgang af min plantegning´´




I denne blog vil jeg dele mere omkring min plantegning, og de valg der er taget.


Dette er min plantegning for familien’s Jensens drømmehus.

Jeg har prøvet så vidt muligt, at opfylde deres ønsker.
Plantegningen består af:

2 børneværelser 


1 Soveværelse 

Køkken/spiseplads 

Opholdsstue  

Bryggers med plads til at tørre tøj 

Badeværelse 

Gæste wc 

Huset er tegnet med muret formur, og indervægge/skillevægge. Bagmuren er letbeton elementer. Ydervæg er 408 mm tyk.




Stue/Køkken/Alrum
- Jeg har valgt ikke, at lave en skillevæg inde i stuen/køkken-alrum. Da jeg synes det giver god mening, som familie at have et stort åbenrum.
Man bruger utrolig meget tid i køkkenet, og jeg mener derfor det er en god måde at samle familien hvis man har mulighed for, at snakke med de andre mens man laver mad. 
Derudover er det bare rart, når man har småbørn.
Det giver også, et utrolig godt lys om dagen med et dejligt stort rum.




Familien har også fået to store havedøre, som jeg synes hjælper til, at give det gode lys i rummet. Der er blevet lavet god plads, til, at komme rundt i køkkenet. Ved familiens køkken Ø er der rigtig god plads, rundt om som vidst på billedet ovenover. Køkkenet er speciel designet til familien, og passer derfor ind i huset bygninger. I stuen er der trægulv af parketgulve, men når vi kommer til køkkenet har familien fået sit ønske om klinke gulv (Keramiske), hvor en lille liste deler trægulvet fra klinkerne.

Soveværelset
Soveværelset ligger i den anden ende af børneværelserne, da det kan give forældrene god ro. Især når de små bliver ældre, og måske er oppe længere om aftenen end dem.




I soveværelset er der lagt gulvtæppe, som familien ønskede. Der er blevet designet skabe, som bliver speciel lavet til huset. Derfor er det ikke kun i soveværelset, men over det hele. 
Det har jeg valgt, da det tager indre af deres plads, og gør vi bedst muligt kan få brugt den plads som er givet. Det betyder i sidste ende familien kan få større skabe, med plads i, men de mister heller ikke mere plads i huset ved det. Familien har også udtrykt, at de ønsker et hus som er vedligeholdelses frit som muligt, og dette gør man ikke behøver, at bruge så meget tid på at gøre rent bag skabene. Da de er indbygget. Soveværelset ligger mod vest, og får derfor ikke den varme morgen sol om sommeren.

Bad 1
Badeværelset ved soveværelset er 5,1 m2, men et godt fordelt rum. Det er indrettet med to vasker, samt toilet og bruser. Gulvet er af klinker (Keramiske)



Kontor

Familiens kontor på 10,3 m2 er et rigtig godt værelse, med god plads til, at dyrke hoppyer og arbejde




Bad 2
Badeværelse 2 minder meget om bad 1, og her er der også klinker på gulvet (Keramiske). Toilet, håndvask og bruser er det samme som bad 1





Værelse 1 & 2
Børnene værelserne ligger i den anden ende af soveværelset, og det giver børnene følelsen af, at have deres egnet lille område. Derudover er værelserne samme størrelse, og indeholder begge et indbygget skab. Begge rum har gulvtæppe, og værelserne ligger ud til vest, og får derfor ikke den varme morgen sol om sommeren.




Bryggers 
Brygger med 6,2 m2. Rigtig god plads, til at vaske og tørre tøj. Deres bryggers ligger lige ved gangen, og derfor kan børnene let stille deres beskidte tøj, uden de skal igennem flere forskellige rum. Der er lagt klinker (Keramiske). Skabene er designet til deres bryggers, så de passer perfekt.

 
Gang/Entre
Familiens gang er på 7.5 m2 og er med klinker (Keramiske). Højre side af gangen, ved hoveddøren er der et klædeskab til familien.





 

----




No comments:

Post a Comment

Projekt Revit: Billeder af hus

  Revit: Billeder af forskellige dele af huset.  Her deler jeg nogle før og efter billeder.  Før: Efter: ___________________________________...