Monday 14 September 2020

Information omkring: Lokalplan






Velkommen, 

´´Information omkring: Lokalplan.´´



I denne blog vil jeg dele min viden omkring lokalplan, 
og hvad jeg mener er noget af det vigtigste, når det kommer til lokalplanner.

Lokalplanoversigt: Buhlsvej 16B, 6052 Viuf




______________________________________________________________________________

Parameter der er vigtige for lokalplanen:

1. Bebyggelsesprocenten må ikke overstige 25. §7.1
Projektets bebyggelsesprocent er på 20,36%

2.
Afstand fra bebyggelses grund til skel være min. 2,5 meter fra skel. §7.5
Projektets er ca. 2,6 meter til skel.

3. Grunden skal udstykkes med en størrelse på mindst 700 m2 og højst 1300 m2

4. Tage skal være symertisk, Tagets Vinkel med det vandrette plan skal være mindst 20 grader. 


5. Der må bygges op til 1
½ etage.

6. Højden målt til KIP i forhold til det nuværende terræn, fastlagt ved et eller flere niveauplaner i henhold til bygningsreglementet, må for den enkelte boligparcel ikke overstige: 
Område 1: 1,5 meter
Område 2: 6,5 meter
Område 3: 8,5 meter. 

§7.2

7. Til ydrevægge må bruges kun uglaseret tegl og tre.

8. Der må ikke opsættes solveller på tagfladerne. 

9. Der skal anlægges minimum 2. parkeringsplader pr. bolig til parkering på egen grund. 
§
5.3
_______________________________________________________________________________

Derudover synes jeg også det er vigtigt, at nævne huset er placeret i hensyn til verdenshjørnerne, sol-lys indfald og skyggeområde. Terrassen ligger mod Øst/Nord
Morgensol mod øst, som er dejligt om sommeren på terrassen.  

- Morgensol i køkkenet.

- Indgangen ligger mod nord/vest.

- Soveværelser og værelser mod vest/syd, så man undgår man den varme morgensol om sommeren. 




------





No comments:

Post a Comment

Projekt Revit: Billeder af hus

  Revit: Billeder af forskellige dele af huset.  Her deler jeg nogle før og efter billeder.  Før: Efter: ___________________________________...