Monday 28 September 2020

Situationsplan

 Velkommen igen,




´´Situationsplan´´

I denne blog, vil jeg skrive omkring min situationsplan.

Min situationsplan:




















Jeg har valgt, at have huset vendt på en anderledes måde. Jeg vil gerne have bedst muligt ud af deres have, og har gået op i at det er placeret i forhold til Nord, Syd, Øst og Vest. (Kan læses mere omkring disse valg, i min blog omkring facade.) 

En vigtig Parameter for situationsplanen er, at der skal anlægges minimum 2. parkeringsplader pr. bolig til parkering på egen ground. Hvis man kigger op på min situationsplan, kan man se jeg har gjort plads til det. (mere information omkring parameter, kan findes i min blog omkring: lokalplan.)

Dette billede har hjulpet mig til, at have en ide om, hvor stor en parkeringsplads er, og derfor har det været muligt for mig at tegne to ind i situationsplanen. 










Jeg har lavet en terrasse til familiens have, som går fra stuen til køkkenet. Der er blevet brug Ipe terrassebrædder, som er det mest eksklusive valg af materiale. Det har en smuk, mørkebrun farve med grønne nuancer i strukturen, som sikrer en fantastisk flot, eksklusiv og ikke mindst holdbar terrasse. Træet har en levetid helt op til 45 år. 




______

Jeg har fundet grundens areal, som jeg har fået til 706 km2, og huset er 140 km2. Det har jeg så regnet ud som 140 * 100 / 706 = 19,83% 

Derfor er bebyggelsesprocenten 19,83% og det er rigtig fint, for den må bare ikke overstige 25. 

Jeg har sørget for, at der min. er 2,5 meter fra skel. 

----------

Dette var min situationsplan. 



No comments:

Post a Comment

Projekt Revit: Billeder af hus

  Revit: Billeder af forskellige dele af huset.  Her deler jeg nogle før og efter billeder.  Før: Efter: ___________________________________...