Monday 28 September 2020

Snittegning

 Velkommen tilbage,

“Snittegning.”

Hvad er en snittegning? En snittegning er relevante for byggerier. Snittegninger viser et tværsnit af hele bygningen - Både over og under jorden. Tegningen skal vise, hvordan det, du bygger, belaster eller ændre de bærende bygningsdele. Samt, diverse relevante mål, oplysninger, vægge, højde fra loft til gulv osv. 

Hvad skal min snittegning indeholde? Visning af højder af rum. Visning af konstruktion tag, ydervægge, dæk/gulve. Visning af fundamenter. Fast inventer. Terræn. Beskrivelse af konstruktioner, materialer. U-værdikrav Jf Bygningsreglementet. Signaturforklaring. Taghældning. Tegning hoved. 

Dette er min snittegning:

Jeg har valgt at lave mit snit igennem soveværelset og stuen, ved enden Syd/Øst. Jeg har valgt “kun” at fokusere på disse 2 værelser, da jeg samtidig arbejder med matematik, dansk og engelske i skoletiden. Derfor var det vigtigt for mig, at jeg havde tid til, at gøre det rigtig og få det hele med, i stedet for mere og være halvt færdig. (Less is more). 

                                              ___________________________________
Jeg har skrevet min signaturforklaring på snittegningen. (Hvilke materialer brugt), da jeg synes det giver et godt, let og enkelt overblik. (Billede nedeunder.)


__________________________________

U-værdien angiver, hvor stor er varmemængde, der tabes i udklippet, når temperaturforskellen mellem den indvendige overflade er 1˚C https://bygningsreglementet.dk/Bilag/B2/Bilag_2/Tabel_3#d6ae2f97-fbed-40bc-81d0-b83fe8f142a9

Dette er had jeg har skrevet ind i min snittegning, omkring U-værdi.
_______________________________________

Jeg har selvfølgelig også lavet mit fast inventar (Billede vedhæftet)

____________________________________
Dette var min blog omrking snittegning.
- Mie


No comments:

Post a Comment

Projekt Revit: Billeder af hus

  Revit: Billeder af forskellige dele af huset.  Her deler jeg nogle før og efter billeder.  Før: Efter: ___________________________________...